Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Multifunkční hala Jaroměřice nad Rokytnou
Machačová, Kristýna ; Obrtlík, Jan (oponent) ; Májek, Jan (vedoucí práce)
Zadáním bakalářské práce je multifunkční hala v Jaroměřicích nad Rokytnou. Objekt je navržen na pozemku bývalé sokolovny a měl by splňovat jak účel sportovní haly, tak prostoru pro společenské akce města. Kromě toho se v tomto objektu nachází prostory pro volnočasové aktivity jako posilovna, přednáškový sál a malá tělocvična, dále jednu část také zabírá kavárna, která je provozně oddělena od zbytku haly. Objekt je složen ze tří budov, dvě z toho jsou spojené krčkem a všechny jsou řešené bezbariérově. V hlavní budově je sportovní hala, v další s ní spojené provozy a kavárna a v zcela oddělené budově se nachází ubytování sportovců. Společně s budovami bylo řešeno i okolí včetně parkování, vybudování nového dětského hřiště a propojení provozně se sportovním areálem.
Management sportovních příměstských táborů
Sýkorová, Barbora ; Buriánková, Jitka (vedoucí práce) ; Ruda, Tomáš (oponent)
Název: Management sportovních příměstských táborů Cíle: Hlavním cílem bakalářské práce je zmapovat zájem rodičovské veřejnosti o odbornost lektorů/trenérů při výběru sportovních příměstských táborů. Metody: V bakalářské práci jsou použity metody kvalitativního a kvantitativního výzkumu. Přesněji se jedná o analýzu dat a elektronické dotazování. V praktické části je využita popisná analýza. Výsledky: Výsledky dotazníkového šetření potvrdily zájem rodičů o vzdělání trenérů/lektorů na sportovních příměstských táborech, i když personál při výběru tábora nehraje pro respondenty hlavní roli a vzdělání trenérů na táboře si nezjišťují. Na základě výsledků byla v závěru práce vytvořena doporučení pro sportovní kluby, které se pořádáním sportovních příměstských táborů zabývají. Klíčová slova: děti, volnočasové aktivity, dětské kempy, legislativa, volný čas
Hortiterapie u jedinců s poruchou autistického spektra
Lovecký, Adam ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Pavlová, Ilona (oponent)
Název: Hortiterapie u jedinců s poruchou autistického spektra Cíle: Cílem této práce bylo zmapovat využití vzdělávání v přírodním prostředí u dětí s poruchou autistického spektra (PAS) na školách a ve volnočasových organizacích v ČR se zvláštním zaměřením na terapeuticko-pedagogické využití zahrad, tzv. hortiterapii. V rámci šetření bylo zkoumáno, zda tento způsob terapie je součástí výukového působení a jakým způsobem může ovlivnit chování dotčených jedinců. Metody: Empirický výzkum byl proveden sběrem dat s využitím dotazníku vlastní konstrukce. Byl rozeslán pedagogům škol, které zahrnují inkluzi dětí s PAS a do speciálních organizací starajících se o jedince s PAS v celé ČR. Výsledky: Z výsledků dotazníkového šetření, které vyhodnotilo 40 odpovědí, vyplývá, že z oslovených respondentů 41 % se s pojmem ekoterapie setkalo a vnímá ji jako vhodný doplněk. Avšak stejné procento odpovědělo, že o ekoterapii slyšelo poprvé. Do individuálního vzdělávacího plánu a plánů vzdělávací podpory či rozvoje žáků/klientů začleňuje hortiterapii 38,7 % respondentů, pokud je k tomu příležitost, ale 19,4 % si myslí, že není tolik začleňována, jak by bylo vhodné. Ekoterapie i hortiterapie nejvíce podporuje pohybovou zdatnost a jemnou a hrubou motoriku. Pozitivní vliv má ale i v oblasti chování, zvládání stresu a...
Volnočasové aktivity jako prevence společensky nežádoucích jevů
Sýkorová, Miluše ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
1 v českém jazyce The work is focused on leisure time of youth and the risks associated with its use of poor quality. The first part deals with definitions, functions, environment that affect free time. Further notes on the developmental characteristics of adolescence, lifestyle and quality of life as the highest human value. Emphasis is placed on the importance of social prevention of youth risk behavior. The practical part describes leisure opportunities in a specific location - Prague 14 - Cerný Most.
Porovnání outdoorových zážitků u dětí z alternativních a tradičních škol v době koronaviru
Přibylová, Anežka ; Bačáková, Radka (vedoucí práce) ; Psohlavec, Lukáš (oponent)
Název: Porovnání outdoorových zážitků u dětí z alternativních a tradičních škol v době koronaviru Cíle: Cílem této práce bylo porovnat volnočasové vyžití dětí z alternativních a tradičních škol a jejich zkušenosti s outdoorovými aktivitami a tím zjistit, jak moc se v této problematice rodiny dětí liší. Metody: Jedná se o výzkumnou studii. Ke zjištění zkušeností s outdoorovými aktivitami dětí byla použita anketa o 4 otázkách. Ta byla rozdána ve dvou základních školách v Semilech, v tradiční a v alternativní ZŠ. Cílovou skupinou byli žáci 5. tříd ve věku 10 až 11 let. Výzkumu se celkem zúčastnilo 40 respondentů. Výsledky: Žáci alternativní školy na základě vyhodnocení ankety prokázali více zkušeností s outdoorovými aktivitami než žáci z tradiční školy. Závěr: Náš výzkum neprokázal, že by žáci navštěvující alternativní školu pocházeli z rodin, které jsou více sportovně založené. Klíčová slova: outdoorové aktivity, alternativní vzdělávání, školství, volnočasové aktivity
Volnočasové aktivity jako prevence společensky nežádoucích jevů
Sýkorová, Miluše ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
1 v českém jazyce The work is focused on leisure time of youth and the risks associated with its use of poor quality. The first part deals with definitions, functions, environment that affect free time. Further notes on the developmental characteristics of adolescence, lifestyle and quality of life as the highest human value. Emphasis is placed on the importance of social prevention of youth risk behavior. The practical part describes leisure opportunities in a specific location - Prague 14 - Cerný Most.
Volnočasové aktivity jako prevence sociálně patologických jevů
KUDRLIČKOVÁ, Andrea
První část práce ve svých kapitolách definuje témata, podává stručné, ale přesné vymezení těchto pojmů. Druhá část práce se zaměřuje na kvantitativní výzkum a na potvrzení či vyvrácení hypotéz, které byly použity na základě použití odborné literatury a vlastních zkušeností. Celá výzkumná část práce navazuje na stanovený cíl mé bakalářské práce. Bakalářská práce se ve svém šetření zaměřuje na názor žáků základních škol v Českých Budějovicích, které zároveň navštěvují plavecký klub a jejich třídních učitelů na to, zda volnočasové aktivity napomáhají vymezení, či zmírnění působení sociálně patologických jevů. Informace byly zjišťovány od žáku základních škol, konkrétně od žáků 5. ročníku základních škol v Českých Budějovicích a jejich třídních učitelů. Výzkum práce byl kvantitativní a probíhal formou rozhovorového šetření. Respondenti odpovídali na základě svého názoru, jak danou situaci vidí.
Výuka cizích jazyků s využitím dramatické výchovy
JANEČKOVÁ, Tereza
Práce se zabývá výukou cizích jazyků v rámci dramatické výchovy. Jedná se zejména o výuku předškolních dětí a dětí mladšího školního věku. Teoretická část se zabývá volným časem, aktivitami prováděnými ve volném čase, osobností pedagoga. Dále jsou zde zmíněny nejznámější alternativní školy a podrobněji je rozebrána waldorfská pedagogika. Praktická část začíná uvedením do průběhu vyučovací hodiny cizího jazyka. Jsou zde uvedeny pomůcky, které děti při výuce používají, a zmíněny formy odměn a trestů. Praktická část také popisuje výuku anglického jazyka v Základní škole a v Mateřském centru. Anglický jazyk je zde vyučován hravým a zábavným způsobem. Dále je v práci uvedeno několik dramatických her, jejichž prostřednictvím se dá cizí jazyk vyučovat.
Volnočasové aktivity žáků se zdravotním postižením v základních školách praktických a v základních školách speciálních v okrese Český Krumlov a České Budějovice
ŠTIKOVÁ, Petra
Má bakalářská práce se zabývá volným časem mentálně postižených dětí, které navštěvují základní školy praktické a základní školy speciální. Teoretická část popisuje zejména problematiku volného času a mentálního postižení. Zahrnula jsem tam však i integraci mentálně postižených osob do společnosti a krátký exkurz na systém školských zařízení pro mentálně postižené žáky. Cílem práce je zjistit jaká je nabídka volnočasových aktivit v mimoškolních zařízeních pro žáky základních škol praktických a základních škol speciálních v okrese Český Krumlov a České Budějovice a zda žáci tyto volnočasové aktivity využívají. S tím souvisí další cíl, který si klade za úkol zjistit, zda mimoškolní zařízení nabízející volnočasové aktivity dostatečně informují žáky ZŠ praktických a ZŠ speciálních o své nabídce zájmových kroužků a zda je využití této nabídky závislé na finanční situaci rodiny. Posledním cílem je zjistit jaká je nabídka volnočasových aktivit v rámci ZŠ praktických a ZŠ speciálních. Průzkum byl uskutečněný pomocí dotazníku pro rodiče dětí základních škol praktických a základních škol speciálních a dále pomocí dvou řízených rozhovorů. Jeden z rozhovorů byl uskutečněn s řediteli základních škol praktických a základních škol speciálních a druhý se zástupci volnočasových zařízení. To vše v okrese Český Krumlov a České Budějovice. Ze sebraných dat vyšly následující výsledky: volnočasové aktivity v mimoškolních zařízeních jsou dostupné pro žáky základních škol praktických a základních škol speciálních a nabídka zájmových kroužků v těchto školách pokrývá potřeby žáků, kteří mají o tyto kroužky zájem. Výjimkou je základní škola praktická v Loučovicích, která žádné kroužky nenabízí. Bylo by vhodné v této škole nějaký zájmový kroužek založit. Výzkum dále prokázal, že nutnost plateb za mimoškolní zájmové aktivity, není příčinou, proč děti tyto kroužky nenavštěvují. Hlavní problém je v informační síti mezi volnočasovými zařízeními a školou a následně mezi školou a rodiči dětí. Pak situace dopadá tak, že děti navštěvují pouze kroužky v rámci školy, i když by měly větší rozsah výběru v mimoškolských zařízeních.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.